10. apr, 2016

Leugentje om bestwil...

Mijn oprechte excuses aan Roos van de afdeling planning bij Eneco. Jij kunt er tenslotte ook niets aan doen dat je toevallig mij aan de telefoon kreeg terwijl je ook maar gewoon je werk aan het uitoefenen was. Waarschijnlijk ben je al lang blij dat je een baan hebt en dan zit je er niet op te wachten dat een klant haar frustraties op jouw botviert. Bovendien kon jij niet weten dat je inmiddels de vijfde was die ik aan de telefoon kreeg omdat ik me afvroeg waar de monteur bleef die tussen 8 en 10 uur zou komen. Misschien was het niet zo handig om te zeggen dat hij ook voor 11 uur niet zou redden en dat je geen idee had wanneer wel. In deze tijd van communicatie waarbij bijna iedereen 24/7 met een mobiele telefoon in de weer is, moet het toch niet zo ingewikkeld zijn om je klanten door te geven als een monteur vertraagd is.

Misschien was het ook niet zo handig om te zeggen dat ik een nieuwe afspraak moest maken en dat dát niet op een vast tijdstip kan. Ja Roos, toen dwong je me om te zeggen dat ik absoluut geen vrij kan krijgen omdat ik anders mijn baan kwijt zou raken. Dus nogmaals, sorry Roos maar ik had de avond ervoor naar het programma van Katja Schuurman gekeken en begrepen dat een leugentje om bestwil, niemand vreemd is. Als je maar stellig liegt!

Maar complimenten Roos, nadat je me vijf minuten in de wacht liet zonder dat irritante Eneco muziekje maar vol twijfel of er nog verbinding was, heb je me correct geholpen. Keurig en rustig gaf je door dat je mijn reactie helemaal begreep en dat de hoofduitvoerder contact met me op gaat nemen en dat ik dan als eerste in de ochtend de monteur wel op bezoek krijg. Ik hoop nu alleen niet dat dát van jouw kant een leugentje om bestwil was om in ieder geval rustig met je werk verder te gaan…